Nie, karty LOTOS Biznes z chipem nie są akceptowane. Klientów z kartami LOTOS Biznes z chipem planujących zakupy na stacjach Shell zapraszamy do wymiany karty na kartę z paskiem magnetycznym. Wymiana karty dla klientów otrzymujących eFakturę jest bezpłatna.
Nie, karty pracownicze, wydawane pracownikom klientów LOTOS Biznes do prywatnego użytku nie są akceptowane na stacjach sieci Shell w Polsce.
Wyłącznie bezgotówkowe karty LOTOS Biznes z paskiem magnetycznym (czyli karty, których typ zaczyna się literą B), pod warunkiem, że opcja akceptacji nie została wyłączona decyzją klienta.
Tak, można to sprawdzić na wydruku potwierdzenia wydawanym kierowcy oraz na stronie WWW dla klientów www.lotosbiznes.pl/klient.
Na wydruku potwierdzenia informacja o stacji jest na samym dole.
Na stronie WWW dla klientów w zakładce „Historia transakcji” transakcje ze stacji Shell w polu „nr stacji” mają to samo czterocyfrowe oznaczenie co na wydruku, poprzedzone literami PL. To czterocyfrowe oznaczenia stacji Shell pozwala znaleźć w wyszukiwarce stacji na stronie www.shell.pl.
Karty LOTOS Biznes są akceptowane na stacjach Shell wyłącznie w Polsce, z wyjątkiem stacji bezobsługowych. Karty LOTOS Biznes nie są akceptowane na stacjach Shell za granicą. Na stacjach Shell za granicą akceptowane są międzynarodowe karty LOTOS-ESSO.
Co do zasady ustawienia dostępu do produktów działają tak samo na stacjach Shell jak na stacjach LOTOS. Należy pamiętać, że niektóre produkty pozapaliwowe mogą nie być dostępne na karty LOTOS Biznes z przyczyn niezależnych od LOTOS Paliwa.
Nie, ze względów systemowych nie ma możliwości zmiany kodu PIN karty LOTOS Biznes na stajach Shell. Taką operację można zrealizować wyłącznie na stacjach LOTOS.
Nie, ze względów systemowych nie ma możliwości sprawdzenia zawartości karty LOTOS Biznes (np. sprawdzenie limitów, aktywności, akceptacji na stacjach Shell) przed zatankowaniem. Taką operację można zrealizować wyłącznie na stacjach LOTOS.
Tak, ale należy pamiętać, że nie ma możliwości zmiany kodu PIN. Zmiana kodu PIN będzie wymagana przy pierwszej transakcji nową kartą LOTOS Biznes na stacji LOTOS.
Na stacjach Shell pytanie o stan licznika pojawia się na terminalu przy każdej transakcji kartą LOTOS Biznes. Jeśli kierowca nie chce podawać stanu licznika to może wpisać 0 wciskając przycisk zero na klawiaturze terminala.
Nie, na stacjach Shell nie ma możliwości podania przez kierowcę na terminalu kodu MPK. Uniemożliwi to podział transakcji wg MPK na rozliczeniu.
Nie, na stacjach Shell nie ma możliwości podania przez kierowcę imienia i nazwiska do transakcji. Uniemożliwi to podział transakcji wg kierowcy na rozliczeniu.
Tak, ale nie jest to obowiązkowe. Przed zakończeniem transakcji można poprosić pracownika stacji Shell o dopisanie numeru rejestracyjnego.
Nie, w żadnej sytuacji nie ma możliwości telefonicznej autoryzacji transakcji LOTOS Biznes na stacjach Shell. Oznacza to, że gdy realizacja transakcji kartą LOTOS Biznes nie jest możliwa, konieczne jest zapłacenie w inny sposób (gotówka lub karta płatnicza) i pamiętać należy o pobraniu faktury.
Tak, każdy klient LOTOS Biznes może wskazać, czy jego karta LOTOS Biznes ma być akceptowana w sieci stacji Shell. Oznacza to, że klient może celowo ograniczyć zakres stacji, wskazując jedynie stacje LOTOS jako dostępne dla danej karty. Są to jednak ograniczenia wybierane przez klienta, więc kierowca taką wiedzę będzie miał od klienta LOTOS Biznes
Nie, należy mieć świadomość, że w przypadku błędów w połączeniu między systemami LOTOS i Shell lub w przypadku innych błędów wpływających na komunikację stacji Shell z LOTOS Biznes kierowca powinien mieć możliwość zapłaty w inny sposób niż karta LOTOS Biznes (gotówka, karta kredytowa).
Nie, wydruki ze stacji Shell nie zawierają informacji o powodzie odmowy, jest jedynie informacja „transakcja anulowana” z kodem odpowiedzi oznaczonym jako „HOST RC”.
Kody odpowiedzi mogą być następujące:
Kod | Znaczenie |
---|---|
101 | Karta przeterminowana |
104 | Karta zablokowana tymczasowo |
109 | Nieznana Stacja |
111 | Niewłaściwy numer karty |
116 | Brak środków |
117 | Niewłaściwy PIN |
118 | Brak zdefiniowanej karty w systemie |
120 | Transaction not permitted on that particular site |
121 | Przekroczony limit karty |
123 | Przekroczony limit częstości użycia karty |
125 | Karta nie może być użyta w tym czasie – plan aktywności definiowany przez Klienta |
181 | Karta zablokowana trwale |
185 | Niedozwolony asortyment |
W przypadku woli wyłączenia tej funkcjonalności prosimy o przesłanie stosownej informacji na adres: karty@lotosbiznes.pl