Karty paliwowe Aktualności Promocje Do pobrania Lista stacji Centrum obsługi kart (OCC)

Pytania i odpowiedzi

FAQ kart MOL Group

FAQ kart MOL Group

Gdzie znajdę informację o wymianie kart LOTOS Biznes na karty MOL?

Stworzyliśmy dedykowaną stronę z wszystkimi potrzebnymi informacjami. Zapoznaj się z nimi klikając tu.

Jak zamówić kartę? Jak wznowić kartę?

Karty MOL Group można zamawiać za pośrednictwem platformy Centrum Obsługi Kart Online (OCC) 

 

- Aby zamówić kartę taką samą jak karta obecnie używana, prosimy ją zaznaczyć, kliknąć „Edytuj właściwości”, a następnie wybrać opcję „Wykorzystaj wybraną kartę do utworzenia nowej karty”.
- Jeżeli karta ma być całkowicie nowa, należy przejść do „Karty", następnie wybrać "Zamówienie karty” a po wypełnieniu formularza wybrać "Zamów teraz".
Na tym etapie użytkownik może wybrać właściwości nowej karty wedle własnych preferencji. Utworzenie szablonów zamówień może znacznie ułatwić proces zamawiania kart – wystarczy skorzystać z menu „Zamówienie karty”. Szablony będzie można wykorzystywać przy kolejnych zamówieniach.

 

W celu pozyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt z naszym Contact Center przez formularz na stronie www lub telefonicznie pod numerem 801 345 678 (z telefonów stacjonarnych) lub 58 326 43 00 (z telefonów komórkowych)

Jak długo trzeba czekać na zamówioną kartę?

Karta paliwowa będzie dostępna w ciągu około 10 dni roboczych od złożenia zamówienia.

Co robić po otrzymaniu nowej karty? Jak aktywować kartę? Co powinienem zrobić z dokumentem dostarczonym wraz z kartą?

Nowo zamówiona karta musi zostać aktywowana. Aktywacji można dokonać za pośrednictwem Centrum Obsługi Kart Online (OCC).

 

Wznawiane karty również muszą zostać aktywowane. W przypadku wznowienia starą kartę będzie można używać najpóźniej do końca następnego miesiąca po otrzymaniu nowej karty. Przy pierwszym użyciu wznowionej karty na stacji paliw, stara karta zostanie automatycznie zastrzeżona.

Kiedy można zacząć używać karty?

Kart paliwowych można używać natychmiast po aktywacji.

Gdzie zapłacę kartą MOL Group Gold Europe?

Karta paliwowa MOL Group Gold Europe jest akceptowana na blisko 6000 stacjach paliw w 15 krajach:

na Węgrzech, w Rumunii, Słowenii oraz Serbii w ramach sieci MOL; w Czechach w ramach sieci MOL i PapOil; na Słowacji w ramach sieci Slovnaft; w Chorwacji w ramach sieci Tifon i INA; w Bośni i Hercegowinie w ramach sieci Holdlna i EnergoPetrol. Kart Mol Group Gold Europe można także używać na wybranych stacjach Slovnaft Partner w Polsce; na stacjach austriackiej sieci St. Valentin's, Wien's MasterDiesel, Kufstein's Inntaler, a także na wybranych stacjach Diesel24 oraz sieci TOTAL we Francji, Niemczech, Belgii, Luksemburgu i Holandii.

 

Lista wszystkich obiektów akceptujących karty Grupy MOL dostępna jest na stronie www.molgroupcards.com, w zakładce SIEĆ – wystarczy wybrać odpowiedni kraj i kliknąć DO POBRANIA. Lista dostępna jest w formacie .xsl lub .pdf. Aby znaleźć obiekty akceptujące karty MOL, można także użyć wyszukiwarki stacji, która umożliwia wybór według różnych parametrów karty i świadczonych usług.

Kiedy i jak otrzymam fakturę? Kiedy pojawi się w Centrum Obsługi Kart Online (OCC)?

Faktury dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i w wersji elektronicznej. Faktury papierowe wysyłane są pocztą tradycyjną, a elektroniczne – mailową.

 

Faktura pojawi się również w OCC automatycznie po zakończeniu procesu fakturowania. Dzięki naszemu internetowemu systemowi zarządzania kartami OCC, użytkownik zyskuje możliwość wyświetlania wszystkich swoich faktur, filtrowania przeprowadzonych transakcji oraz monitorowania dokonywanych zakupów.

 

Częstotliwość fakturowania i terminy płatności są dostosowane do indywidualnych potrzeb Twojej firmy, a szczegóły zapisane w umowie.

Jakie dane mam zamieścić w przelewie za fakturę?

Zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa, faktury za obrót w Polsce objęte są metodą podzielonej płatności. W opisie przelewu należy wskazać serię i numer faktury, kwotę brutto i kwotę VAT.
W przypadku płatności za faktury zagraniczne należy wskazać numer faktury.

Co należy zrobić, jeżeli trzy razy podano błędny PIN?

Przy trzykrotnym podaniu błędnego kodu PIN, Twoja karta zostanie zablokowana. W takim przypadku prosimy o kontakt z naszym Contact Center przez formularz na stronie www lub telefonicznie pod numerem 801 345 678 (z telefonów stacjonarnych) lub 58 326 43 00 (z telefonów komórkowych)

 

Wprowadzenie każdego błędnego kodu PIN zostanie zapamiętane przez system. Liczba błędnie wpisanych kodów PIN jest cały czas naliczana. Po trzecim razie karta paliwowa zostanie zablokowana.

 

Przykład: W dniu 9 sierpnia został wprowadzony błędny kod PIN, ale przy następnej próbie wprowadzony kod był poprawny – transakcja zostanie pomyślnie przeprowadzona. 15 listopada dwukrotnie wprowadzono błędny kod PIN – karta zostanie zablokowana, ponieważ łącznie błędny kod PIN wprowadzono aż trzy razy.

Co należy zrobić, jeśli zapomnę swój kod PIN? Jak zmienić kod PIN? Co robić, jeśli go zgubię?

Ustawienia nowego kodu PIN lub jego zmiany można dokonać w Centrum Obsługi Kart Online (OCC). Należy wejść w menu „Szczegóły karty”, wybrać kartę, a następnie kliknąć „Edytuj właściwości”, wybrać opcję „zmień PIN” i zapisać zmiany. Na Twojej karcie pojawi się nowy PIN.

Czy wznowiona karta będzie miała nowy PIN?

Wznowiona karta będzie mieć ten sam kod PIN, co karta poprzednia. Jeżeli użytkownik zapomni swój kod PIN, można go zmienić za pośrednictwem Centrum Obsługi Kart Online (OCC).

Jak mogę rozwiązać problemy techniczne dotyczące mojej karty? Do kogo muszę się zwrócić (np. w sprawie braku akceptacji karty na terminalu)?

W przypadku jakichkolwiek problemów technicznych prosimy o kontakt z naszym Contact Center przez formularz na stronie www lub telefonicznie pod numerem 801 345 678 (z telefonów stacjonarnych) lub 58 326 43 00 (z telefonów komórkowych).

Co robić, jeżeli zgubię kartę albo chcę ją zablokować?

Karty paliwowe można blokować poprzez platformę Centrum Obsługi Kart Online (OCC). W menu „Karty” w OCC wystarczy wybrać konkretną kartę, która ma zostać zablokowana, kliknąć „Edytuj właściwości” i zaznaczyć, czy karta ma zostać zablokowana tymczasowo czy na stałe.
Zgodnie z preferencjami, karta zostanie zablokowana lub zastrzeżona po ostatecznym potwierdzeniu. W przypadku problemów prosimy o kontakt z naszym Contact Center przez formularz na stronie www lub telefonicznie pod numerem 801 345 678 (z telefonów stacjonarnych) lub 58 326 43 00 (z telefonów komórkowych).

Czy są jakieś dodatkowe opłaty za korzystanie z karty?

Korzystanie z karty paliwowej i powiązanych z nią usług, takich jak opcje blokowania itd., są całkowicie bezpłatne.

Jak ustawić limity na karcie?

Istnieje możliwość ustawienia limitów oraz kodów ograniczeń podczas wytwarzania nowej karty. Limity określają kwotę, jaką przy użyciu danej karty można wydać w konkretnym przedziale czasowym. Na karcie można ustalać wysokość jednego z następujących limitów zakupowych: dziennego, tygodniowego, miesięcznego, kwartalnego i rocznego. Wysokość limitów musi zostać określona w pełnych jednostkach lokalnej waluty (PLN). Limity na karcie są opcjonalne. Istnieje możliwość wybrania limitów dla kilku okresów jednocześnie.

 


Właściciel karty może także określić grupę jej użytkowników, wybierając spośród dostępnych rodzajów karty Grupy MOL:

- Karty wydane dla konkretnego numeru rejestracyjnego pojazdu,
- Karty typu GARAGE umożliwiające tankowanie paliwa do zbiornika dowolnego pojazdu,
- Karty typu BARREL umożliwiające tankowanie paliwa do zbiornika dowolnego pojazdu oraz kanistrów.
Ustawienia te mogą być wykorzystywane przez klienta wyłącznie w celach informacyjnych lub administracyjnych.

 

Kod ograniczeń
Użytkownik sam decyduje o zakresie towarów i usług, które można nabyć za pomocą danej karty. Ograniczenia dzielą się na pięć kategorii: paliwa silnikowe, usługi, oleje/smary, zaopatrzenie/kosmetyki samochodowe, inne towary. Możliwości dokonania zakupu wybranych produktów i usług dodatkowo uzależnione są od kraju, w którym zlokalizowana jest stacja. W celu pozyskania szczegółowych informacji dotyczących kodów ograniczeń prosimy o kontakt z naszym Contact Center przez formularz na stronie www lub telefonicznie pod numerem 801 345 678 (z telefonów stacjonarnych) lub 58 326 43 00 (z telefonów komórkowych).

Dlaczego moja karta została zablokowana? Co może być powodem? Z kim mam się kontaktować, jeżeli moja karta została zablokowana?

Karta paliwowa może zostać zablokowana z trzech powodów:
- Wprowadzenia nieprawidłowego PIN-u – w tym przypadku prosimy o kontakt telefoniczny w celu odblokowania
- Niewystarczających środków na karcie – w tym przypadku prosimy o kontakt z Przedstawicielem Handlowym
- Blokady konta z powodu braku transakcji – w tym przypadku prosimy o kontakt z naszym Contact Center przez formularz na stronie www lub telefonicznie pod numerem 801 345 678 (z telefonów stacjonarnych) lub 58 326 43 00 (z telefonów komórkowych)

Jak zablokować kartę?

W menu „Karty” w Centrum Obsługi Kart Online (OCC) wystarczy wybrać konkretną kartę, która ma zostać zablokowana, kliknąć „Edytuj właściwości” i zaznaczyć, czy karta ma zostać zablokowana tymczasowo czy na stałe. Zgodnie z preferencjami, karta zostanie zablokowana lub zastrzeżona po ostatecznym potwierdzeniu.

Czy są jakieś ograniczenia w korzystaniu z kart?

Każda karta Grupy MOL posiada fabrycznie zdefiniowany kod ograniczeń, który jest na niej wytłoczony. Ogólny kod 00000N pozwala płacić za paliwo, towary i usługi na stacjach paliw (w niektórych krajach mogą występować pewne ograniczenia).

 

Użytkownik sam decyduje o zakresie towarów i usług, które można nabyć za pomocą danej karty. Ograniczenia dzielą się na pięć kategorii: paliwa silnikowe, usługi, oleje/smary, zaopatrzenie/kosmetyki samochodowe, inne towary. Możliwości dokonania zakupu wybranych produktów i usług dodatkowo uzależnione są od kraju, w którym zlokalizowana jest stacja. W celu pozyskania szczegółowych informacji dotyczących kodów ograniczeń prosimy o kontakt z naszym Contact Center przez formularz na stronie www lub telefonicznie pod numerem 801 345 678 (z telefonów stacjonarnych) lub 58 326 43 00 (z telefonów komórkowych)

Czy mogę zmienić datę ważności mojej karty?

Termin ważności można ustawić wyłącznie podczas zamówienia danej karty. Po wytworzeniu karty nie ma możliwości zmiany tego parametru.

 

Termin ważności kart Grupy MOL jest fabrycznie definiowany w momencie ich produkcji (termin może się różnić w zależności od kraju). Nie ma możliwości zmian tego parametru.

Czy istnieje możliwość zmiany limitu na karcie?

Użytkownicy mogą ustawić dzienne, tygodniowe, miesięczne, kwartalne i roczne limity dla każdej karty z osobna. Aby zmienić aktualne limity, w menu „Szczegóły karty” należy zaznaczyć odpowiednią kartę, wprowadzić wartości i kliknąć „Zapisz zmiany” – na karcie pojawią się nowe limity.

Jak sprawdzić dostępne środki na karcie?

Należy przejść do danych finansowych w menu „Szczegółowe dane klienta” w Centrum Obsługi Kart Online (OCC), gdzie użytkownik może podglądnąć dostępne środki na swojej karcie. Istnieje też możliwość utworzenia osobnego raportu z listą kart oraz wszystkimi niezbędnymi szczegółami. Prosimy mieć na uwadze, że dostępność środków uzależniona jest także od limitu na karcie.

Gdzie znajdę raport aktualnego wykorzystania limitu na karcie?

W Centrum Obsługi Kart Online (OCC) dostępnych jest wiele raportów pozwalających na kontrolę wydatków oraz aktualnego wykorzystania limitu. W sekcji „Raporty” użytkownik może tworzyć nowe raporty, np. szczegółowy raport z transakcji. Na pulpicie wyświetli się podsumowanie dokonanych zakupów.

Jak mogę odblokować tymczasowo zablokowany limit środków na karcie?

Jeśli Twój limit środków został zablokowany, prawdopodobnie jest to spowodowane niewystarczającym limitem lub niezapłaconą fakturą. W takim przypadku prosimy o kontakt z Przedstawicielem Handlowym w celu uzyskania dalszych instrukcji.

Gdzie znajdę kompletną listę stacji paliw?

Pełna lista stacji paliw znajduje się tutaj.

Gdzie uzyskam informacje dotyczące opłat drogowych i możliwości płatności za pomocą karty MOL?

W związku z koniecznością dostosowania systemów zarówno po stronie MOL Group, jak i naszych Partnerów – właścicieli autostrad, informujemy o przesunięciu terminu wdrożenia usługi opłat drogowych na koncesjonowanych odcinkach autostrad w Polsce w ramach kart flotowych MOL Group. Jednocześnie zapewniamy, iż dokładamy wszelkich starań, aby program flotowy Grupy MOL został jak najszybciej wyposażony w tą funkcjonalność.

 

W okresie przejściowym, zapewniamy Państwu możliwość dokonywania opłat za przejazdy odcinkami koncesjonowanych autostrad, bez większych zmian w stosunku do obecnych rozwiązań:

 

Autostrady A1 i A2:

Płatności będą realizowane na dotychczasowych zasadach, z wykorzystaniem kart LOTOS Biznes. Prosimy o posiadanie przy sobie obu kart: nowej karty MOL Group, która będzie niezbędna do dokonywania transakcji na stacjach paliw od 1 stycznia 2025 r. oraz karty LOTOS Biznes, która będzie służyć do opłacania przejazdów na autostradach do czasu pełnego wdrożenia usługi w ramach kart MOL Group.

 

Autostrada A4:

Płatności za przejazdy będą realizowane w ramach usługi videotollingu, co eliminuje konieczność użycia jakiejkolwiek karty. Aby skorzystać z videotollingu, prosimy o wypełnienie formularza dostępnego w zakładce Moje karty =>Pojazdy na Portalu Klienta do dnia 30 grudnia 2024 roku.

Pojazdów, które obecnie są zgłoszone do tej usługi, nie ma potrzeby rejestrować ponownie.

 

Jak założyć konto na platformie Centrum Obsługi Kart Online (OCC)?

Platforma Centrum Obsługi Kart Online jest dostępna wyłącznie dla partnerów, z którymi została podpisana umowa, tj. dla posiadaczy karty MOL Group Gold Europe. Aby utworzyć użytkownika w OCC, prosimy wejść na stronę.

Co robić, jeżeli zmianie uległ numer rejestracyjny samochodu przypisany do karty?

Jeżeli numer rejestracyjny wytłoczony na karcie jest nieaktualny, prosimy zablokować kartę za pośrednictwem Centrum Obsługi Kart Online (OCC) i złożyć wniosek o wydanie nowej karty z aktualnym numerem rejestracyjnym. Wniosek można złożyć za pośrednictwem OCC. 

Posiadam kartę Grupy MOL, którą mogę kupować wyłącznie paliwo. Czy da się ją zmodyfikować tak, aby można było kupować inne produkty?

Ustawienia fabryczne karty Grupy MOL nie mogą być zmieniane. Ale można zamówić nową kartę.

Karty Grupy MOL można zamawiać za pośrednictwem platformy Centrum Obsługi Kart Online (OCC) 

 

Utworzenie szablonów zamówień może znacznie ułatwić proces zamawiania kart – wystarczy skorzystać z menu „Zamówienie karty”. Szablony można wykorzystywać przy kolejnych zamówieniach.

 

Jeżeli karta ma być całkowicie nowa, należy przejść do „Karta/zamówienie” i kliknąć „Utwórz nową”. Na tym etapie użytkownik może wybrać właściwości nowej karty wedle własnych preferencji. Możliwości dokonania zakupu wybranych produktów i usług dodatkowo uzależnione są od kraju, w którym zlokalizowana jest stacja.

 

W celu pozyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt z naszym Contact Center przez formularz na stronie www lub telefonicznie pod numerem 801 345 678 (z telefonów stacjonarnych) lub 58 326 43 00 (z telefonów komórkowych).